סרטון בטיחות: הגן על עצמך בעזרת הטיפים המדהימים!

בטיחות היא לא רק נושא חשוב, אלא גם חובה במדינת ישראל שבה חקיקה מחמירה קיימת למען הגנה על העובדים והציבור.

באופן מפתיע, רבים מהאנשים מתעלמים מהדרכים הפשוטות והיעילות לשמור על עצמם בזמן עבודה או פעילות יומיומית.

אבל, למעשה, ישנם כמה טיפים שיכולים להגן עליכם ולמנוע תאונות או מצבים מסוכנים.

למשל, האם ידעתם שבאמצעות צעדים פשוטים כמו שימוש בציוד מגן והתנהגות נכונה בסביבת עבודה אפשר להפחית את הסיכון בתאונות בעבודה ברמה של 40%?

אז בואו נציץ לכמה טיפים מדהימים לשמירה על בטיחותכם.

זיהוי סיכונים: הצעד הראשון

לפני שמתחילים בעבודה, חשוב לבצע סקר סיכונים בסביבת העבודה.

מה זה אומר?

זה אומר לשים לב לכל הסיכונים הפוטנציאליים הקיימים.

שימוש כלים חריגים?

אולי יש חוטים חשמליים שנחשפים באזורים לא בטוחים?

בצעו רשימה ובחנו כל סיכון.

ברגע שתהיו מודעים לסיכונים, תוכלו למנוע תאונות.

ציוד מגן אישי (PPE)

לא משנה מה סוג העבודה שלכם, חשוב להשתמש בציוד מגן אישי.

אם אתם עוסקים בעבודות בנייה, יתכן ותצטרכו קסדה, כפות ידיים, מגיני עיניים ונעליים עם שריגים.

עבור עובדים במשרד, יכול להיות שמספיק מגן עיניים ועכבר ארגונומי.

שימוש בציוד זה יכול להפחית פגיעות בקרב עובדים בכ-25%.

הדרכה והסברה

הדרכה היא מפתח לבטיחות.

כמה פעמים אתם רואים עובדים מתנהלים בצורה לא מקצועית או לא נדרשת?

עליכם לשמוע ולקחת חלק בהדרכות ביטחוניות באופן תדיר.

דאגו שיהיה לכם את המידע הנדרש לגבי השימוש בציוד והיכן למקם אתכם במקרה חירום.

מערכות תקשורת יעילות

במצבים מסוכנים, תקשורת היא קריטית.

ודאו שיש לכם גישה למערכות תקשורת מהירות, בין אם זה טלפון נייד או רדיו רשת.

ידע הוא כוח, ואם יש לכם את הכלים לתקשר במקרי חירום, הסיכוי להיבלע בתקלות מצטמצם דרמטית.

עבודה בהתאם לנהלי בטיחות

ישנם נהלים לכל עבודה.

ודאו שאתם מכירים את כל הנהלים וההנחיות.

חוקים אלו לא כתובים סתם – הם נועדו לשמור עליכם!

אי זהירות – הגורם הגדול ביותר

האם ידעתם ש-80% מהתאונות נובעות מהתנהלות לא זהירה של העובד?

נהגו תמיד בתשומת לב.

גיוונו את שיטות העבודה שלכם ודאגו להפעיל שיקול דעת.

אם זה לא בטוח, אל תעשו את זה!

טעויות נפוצות ואיך להימנע מהן

1. חוסר שימוש בציוד מגן: אל תזלזלו בציוד המגן שלכם.

2. התעלמות מהדרכות: השתתפו בהדרכות ובדקו את המידע לעיתים קרובות.

3. ביצוע משימות לא בטוחות: בדקו אם המשימה שלך דורשת עזרה.

4. ריבוי משימות בעבודה: לא כדאי לנסות לעשות יותר מדי בעת ובעונה אחת.

(יותר מדי משימות=יותר לקויות בטיחות).

מודל הבטיחות בהצלחה: SMART

S – Specific (מוגדר): היו ברורים לגבי מטרות הבטיחות.

M – Measurable (מדוד): מדדו את התוצאות והצלחות.

A – Achievable (ברת השגה): קבעו יעדים ריאליים.

R – Relevant (רלוונטי): ודאו שהיעדים מותאמים לגובה הסיכון.

T – Timely (זמני): קבעו מועדים לביצוע.

נתונים חשובים להבנת הסיכון

על פי מחקרים שנעשו על ידי המוסד לבטיחות וגהות, כ-20% מתאונות העבודה נגרמות מבעיות בריאות הכרוכות בעבודה בצורה לא נכונה.

אם כולם היו ממלאים את ההנחיות בצורה מדויקת, ניתן היה לצמצם את מספר תאונות העובדים ב-50%.

אוקי, הבנו למה זה חשוב, אבל מה השלב הבא?

צ'ק-ליסט לבטיחות מיידית:

1. בדוק את סביבת העבודה שלך לפני התחלת יום העבודה.

2. דאג לציוד מגן מתאים לכל משימה.

3. עקוב אחרי נהלי הבטיחות.

4. השתתף בהדרכות באופן קבוע.

האם אתם מוכנים לנקוט צעדים לשיפור הבטיחות שלכם?

תחילה, היה ברור שהבטיחות היא לא דבר שיש להתייחס אליו בקלות.

האם יש שיטות נוספות שהייתם מוסיפים?

נשמח לשמוע את דעתכם ולשתף טיפים נוספים לשיפור הבטיחות בסביבתכם!