בראשית כל שנה, רבים מאתנו מתמודדים עם הדילמה כיצד לסכם את השנה שחלפה.
האם להתרכז ברגעים המרגשים או לחלופין, בכישלונות שהיו?
בדיוק כאן נולד הקסם שבסרטון סיכום סוף שנה: הרגעים הכי מרגשים!
אבל, יש משהו נוסף: לא מדובר רק בקיבוץ רגעים – אלא ביצירת סיפור עוצמתי שמתעד את המסע שעברנו.
כשהשנה מתנדנדת בין ניצחונות לאכזבות, יש ברגעים הללו כוח מוחלט לשנות את הדרך בה אנחנו תופסים את חיינו.
ככל שכולנו מכירים את התחושה, השנה הייתה מלאה בתהפוכות.
התחלנו את השנה בפתיחות לשינויים, ובסופה גילינו שאותן המציאות והאתגרים הפכו אותנו למי שאנחנו היום.
ביום הראשון, כשיצאתי מהבית עם תחושת תקווה, לא ציפיתי שהשנה תלך לכיוונים כל כך בלתי צפויים.
במידה רבה, סרטון הסיכום יכול לשמש כראי – הוא מחזיר אותנו לאותם זיכרונות רבי ערך, רגעים ששווים חזרה.
אילו רגעים יש לנו למקד בסרטון כזה?
אולי התחלה של קשר זוגי חדש, או הצלחה בעבודה שהגיעה אחרי מאמצים רבים.
וכמובן, אין לשכוח את הרגעים הקטנים, כמו ערב עם חברים שהפך לאגדה, או בילוי משפחתי שהשאיר חותם בלב.
אז איך ניתן ליצור סרטון סיכום כזה שימשוך תשומת לב?
פנייתנו לא תחום הווידאו והשיווק הדיגיטלי היא שלקראת סוף השנה, השאלה הגדולה היא איך להפוך את המידע לסיפור מרגש.
מהנתונים עולה כי 80% מהאנשים נוטים לזכור תוכן בווידאו יותר טוב מאשר בתכנים כתובים.
בואו נבחן כיצד ניתן לשלב את זה בקמפיינים שלנו.
תחילה, אוריינטציה: יש להתחיל עם תכנון ברור של מה אנחנו רוצים להעביר.
לאחר מכן, לאזן בין הרגעים החשובים לרגשיים – כך ניצור חיבור לקהל.
כיצד ניתן לעצב את זה?
1. מדיטציה על רגעי ההצלחה:
גייסו רגעי הצלחה בולטים – דוגמאות כמו קמפיינים ששיפרו מכירות ב-30%.
2. רגעי אכזבה והצמיחה מהם:
אל תשכחו לשלב גם את האתגרים, שתמיד מלמדים אותנו משהו חדש.
האם שנת 2022 הייתה “שנה של כישלונות”? או שאולי היא חיברה בין תובנות שונות?
3. תוספות ייחודיות בווידאו:
מוסיקה מרגשת וויזואליות שימחישו את הסיפור בלב הקהל.
כך יוצרים סרטון ששואל את השאלות הנכונות:
האם אנחנו מוכנים לדעת מה הוביל אותנו להצלחות?
האם יהיו דברים שתרצו לשנות בשנה הבאה?
כדי לשאת את הסרטון למעלה, בשלב ההפקה, יש להקפיד על עריכה מושקעת.
הנתונים מראים כי סרטונים עם עריכה איכותית נצפים ב-120% יותר וכך גם מחזיקים את תשומת הלב לנו השגנו יותר.
אפילו פרסום ברשתות החברתיות יכול להיות מותאם בצורה כזאת שתמשוך את המשתמשים.
תחשבו על:
– פוסטים שימשכו קהל חדש.
– קמפיינים שמיועדים לקהלים ספציפיים.
– סטוריז שמציגים את הרגעים הקטנים – סיקור יומיומי שמדגיש את החלומות שלנו.
כיצד מורידים את הסרטונים לפלטפורמות חשובות כמו טיקטוק, אינסטגרם ואפילו לינקדאין?
1. קצר ולעניין:
בימינו, אנשים מחפשים תוכן קצר שמסביר את עצמו.
2. סקרנות ותהייה:
השתמשו בשאלות פתחה בסוף הסרטון – כך תוכלו לעודד שיח.
שגיאות נפוצות כוללות:
1. לא לכלול צבעים מגוונים – סרטון חדגוני עשוי להימנע מהקהל.
2. הנחות על הקהל – חיבור לא נכון לגורמי חיבור תביא לדעיכה בתגובה.
3. חוסר בעניין רגשי: הסרטון צריך לגרום לצופה להרגיש, ולכן הכניסו להתרגש עם תכנים מרגשים.
4. הקלות בכמה מסרים: השתדלו לא להעמיס בתוכן, אלא להקפיד על פולסים קצרים וברורים.
על פי מחקרים, 54% מהצרכנים רוצים לחוות תכנים מרגשים ומיוחדים מזמן לזמן.
כדי להפיק את הסרטון שלכם, חשוב להשקיע גם ברגעים שבסוף כובלים את הקהל וחופרים בו לעמוק.
כמובן, הכלים הטכנולוגיים שמשפרים אותנו בדרך הם חלק בלתי נפרד מהסיפור.
כיצד תכניסו רגעי נדירות?
שאלו את עצמכם מה הרגעים שהפכו לשיחות ביני לבין חברים.
כמו כן, יכול להיות שהצפייה ברגעים מעוררי השראה תכהה לבבות.
לאו דווקא הכישורים שלנו כאן חשובים, אלא גם השיח – כך נבנה ושומר על חיבור עם חוויות.
לסיכום, כשאתם מלקטים רגעים כאלה, זכרו להציג את עצמכם בעדינות ובביטחון.
געו במילים ובתמונות ובפסק הזמן בין התגובות.
הצעד האחרון – הקדישו זמן לעריכת הסרטון, כך שיתבל אותנו בעין אחרת.
בסופו של דבר, החוויה להיות בתוך הסרטון היא זאת שתשאיר את החותם על כולנו.
שאלון לא שגרתי – ספרו לנו, איך השנה שלכם תיראה בסיכום הבא?
לסרטון העשיר והנוגע יש דרכים שונות להגיע לקהל שלכם – ככל שתהיו יצירתיים, כך תצליחו יותר.
גישה מדויקת היא זו שמובילה למובילות ולעקבות שהשארתם.
וזה הזמן שלכם לשתף אותנו ברגעים המרגשים שהיו לכם לאורך השנה!