וידאו לגיוס תרומות: הדרך המדהימה להתרגש ולתרום!

וידאו לגיוס תרומות: הדרך המדהימה להתרגש ולתרום!

בימינו, כל מי שנחשף לעולם הדיגיטלי מבין שהכול מתנהל בצורה מהירה ומזעזעת.

העידן שבו אנו חיים מציב אתגרים חדשים בפני עמותות וארגונים חברתיים.

הכאב הגדול הוא שהמאמצים לגייס תרומות לעיתים נתקלים בקשיים, בזמן שהתשוקה למטרה רק הולכת ומתרקמת.

אבל, מצד שני, לא חייבים להסכים שזו תהיה המציאות.

הפתרון לכך נמצא בידיים שלנו – וידאו הוא כלי שמאפשר לנו ליצור חיבור רגשי עם הקהל ולהניע לפעולה.

בואו נשקול את זה: במקום לנסות למכור תרומות באמצעות פוסטים יבשים, אנחנו יכולים לעטוף את המסר שלנו בחוויה רגשית שמעוררת השראה.

בעבודה עם קמפיינים ווידאו, ההשפעה היא לעיתים מדהימה – עם עלייה מיוחסת של עד 30% בהמרות.

אז איך נוכל להשתמש בוידאו כדי לגייס תרומות בצורה אפקטיבית?

ראשית, נבחן את הבעיה:

הרבה אנשים לא פועלים כשאין להם חיבור מיידי לרגש.

אז, איך אפשר לבנות חיבור כזה?

1. סיפור אישי: בניית סיפור אישי מיכולת לגעת בקהל.

בקמפיינים מצליחים, כמו קמפיין "צעד קדימה" של עמותת "יחד", הציגה הארגון עדויות אישיות של אנשים ששינו את חייהם בזכות התרומות.

הדיבור הישיר והכנה יצר שימוש בממשק המקצועי של הסרטון, והמשתמשים יכלו להתחבר בקלות לסיפור ולעשות בו שימוש בטיקטוק ובפייסבוק.

2. וויזואליות מרשימה: יש ליצור תכניות וידאו שיש בהן ויזואליות חדה ומרהיבה.

הצגת תמונות מרגשות ווידאו של פעילויות בשטח ברמה הגבוהה ביותר עוזרת להעביר את המסר.

חשבתם כמה מהן יכולים ללחוץ על הכפתור לתרום רק כי הם נגעה להם ללב?

3. קריאה לפעולה ברורה: הסרטון צריך לסיים עם קריאה ברורה לפעולה שתניע את הצופים לפעולה.

“תרמו עוד היום וסייעו לנו להשפיע על חייהם של מאות!”

אם נשים לב לפרטים הללו, נוכל לראות עלייה משמעותית במעורבות הקהל.

כעת, נציג מודל חדש שיכול לסייע לכם בצורה משמעותית:

מודל ה-VID (Vision, Impact, Direct)

1. Vision (חזון): להציג בצורה ברורה מה מטרת הארגון ואיזו השפעה תהיה לתרומות.

2. Impact (השפעה): להדגיש את ההשפעה הישירה של התרומות על אנשים.

3. Direct (ישיר): לסיים עם קריאה לפעולה תמציתית וברורה.

מה החשיבות של הסיפור שהצגת בסרטון?

הוא עוזר לבנות חיבור עם הצופה, מה שמוביל לרצון לתת.

gingהעצמת העוצמה שבסיפור האישי תורמת ליצירת אמון ולחיבור רגשי ישיר.

כפי שחקרו גולשי אתר GiveDirectly (מאמר שהופיע ב-2021) – בעקבות קמפיינים של סרטונים שנבנו על בסיס סיפורי הצלחה, עמותות דיווחו על עלייה של 25% במעורבות.

מהן השגיאות הנפוצות שכולם עושים?

1. חוסר קריאטיביות: סרטונים שמשעממים ולא מלכדים את הקהל.

2. אורך לא נכון: סרטונים ארוכים מידי שמעייפים את הצופה. החשיבות היא לקצר ולמוקד.

3. היעדר ספונטניות: סרטים שאינם מחדירים רגשות. זה אסור!

4. אולם הפנייה לא נכונה: כשמכוונים לקבוצות תרומות שונות, מאוד חשוב לבחור את המשפטים הנכונים.

אנחנו זקוקים לחוויות מכוונות ורלוונטיות!

כדאי לשלב עובדות אמינות ונתונים אמיתיים.

ממחקרים שיעודכנו ע"י מעבר על הקמפיינים של Charity: Water, ראינו שהשתתפות בצילומים והשתתפות פעילה LIVE עם קהל שיפרה את אחוזי המכירות ב-200%.

אז, מה עושים?

– לכו על מסר סוחף עם סיפור אישי.

– השתמשו בוידאו על ויזואליות מרהיבה שנכנסת ללב.

– צלמו שהות רגשות פורצת גבולות.

– אל תשכחו לציין מיהם האנשים בעמותה שלכם, תנו להם לזהות את עצמם.

– שימוש בעדויות ממקורות אמינים יוצר אמון.

צ'ק-ליסט לקמפיין הבא שלכם:

1. דברו על מטרה ברורה.
2. בחרו סיפור אישי חזק.
3. צלמו בעבודת צוות מקצועית.
4. כתבו טקסט עוצמתי וקצר.
5. בדקו וערכו את התוצר לפני פרסומו.

לסיכום, אנחנו עדים לתופעה שמתחזקת ומלמדת אותנו שוידאו לא רק מפיק רגש, הוא גם מניע לתרומה.

לכן, וואסי לחקור את היכולת שלכם בעבודה עם וידאו וסיפורים אישיים, והוק סביר להניח שהמרות תרומות שלכם יכולות לשבור שיאים.

חפשו את ההזדמנויות ליצור חיבור רגשי עם הצופים.

אל תהססו להתחיל היום!