Adar Anaki

סרטי וידאו לסטרטאפים: ככה תבלוט מעל המתחרים!

סרטי וידאו לסטרטאפים – הסוד שמאחורי המסך שכובש את כולם

מכירים את המשפט "תמונה שווה אלף מילים"? ובכן, מסתבר שסרטון שווה אלף תמונות. ואם אתם סטרטאפיסטים שמחפשים לצוד את תשומת הלב של משקיעים עם פוקוס קצר יותר מאשר זבוב – הסרטון שלכם חייב להיות לא פחות מפנומנלי. בעולם שבו רובנו מצליחים להתרכז במשהו לכמות זמן זהה לכיפת שלוק, סרטי וידאו לסטרטאפים הם כבר לא בונוס – הם כרטיס הכניסה למשחק.

אז למה בכלל סטרטאפים צריכים סרטוני וידאו?

בשורה התחתונה, לסטרטאפים יש בעיה קשה של זמן. משקיעים לא יתנו לכם שעה של קשב (ובינינו, גם לא 20 דקות). כאן נכנס לתמונה הסרטון, שנעשה כמו שצריך, יכול להסביר ב-90 שניות את מה שקשה להסביר אפילו בשיחה של חצי שעה. והיי, 90 שניות זה בדיוק הזמן שבו המשקיע אולי יצליח להתמקד – לפני שהוא בודק שוב את הווטסאפ.

  • וידאו ברור= רעיון ברור: רוב הסטרטאפים עוסקים בטכנולוגיה או שירותים מורכבים. סרטונים מספקים את האפשרות לתרגם טכנולוגיות "ארכאיות" למשהו שקל, מובן ומושך.
  • טראפיק, מותק: מחקרים מצביעים על כך שדפי נחיתה עם סרטון מייצרים עד 80% יותר עניין ומעורבות. מוכנים להכפיל את הסיכויים שלכם למשוך משקיעים? כדאי שתתחילו להקליט!
  • מיתוג, מיתוג ועוד קצת מיתוג: זוכרים את התחושה הממגנטת שסרטון מקצועי נותן כשאתם מדפדפים בין מאות סטרטאפים בפיץ'? נכון – בדיוק התחושה הזו היא מה שמבדילה בין ה"בינוני" ל"בואו-תשפכו-עליי-מיליון-דולר".

איך בונים סרטון שיגרום למשקיע לומר "אני בפנים!"?

1. פתיחה שמושכת את העין

בתור סטרטאפיסטים, אתם כנראה מנועים מלחצים על כפתור "skip ad" יותר פעמים ביום מכפי שאתם לוחצים על מקש ה-Enter. עכשיו, דמיינו שאתם מייצרים סרטון ומשקיע יחליט "לדלג". בדיוק בגלל זה אתם חייבים שהשניות הראשונות של הסרטון שלכם יהיו כובשות במיוחד – בין אם זו שאלה מסקרנת, הצגה של כאב ששוק היעד מכיר מצוין, או אפילו בדיחה חכמה שתחבר למוצר שלכם. השקיעו כאן כמו שהייתם משקיעים בפרזנטציה לחברה שתרכש אתכם בעתיד.

2. תוכן פשוט, אבל לא פשטני

אם הסרטון שלכם נשמע יותר כמו שיעור בכימיה קוונטית, המשקיע כנראה כבר עבר לסטרטאפ הבא. תוכן טוב הוא פשוט, עם הסבר ברור שמציג את היתרונות של המוצר שלכם (ולא של המתחרים, כמובן). ממנו ייקחו כל הצדדים – הלקוחות, המשקיעים והמשתמשים – את המסר שנעים לזכור.

3. מראה (וסאונד) שווים

שוק סטרטאפים תחרותי במיוחד מצריך סרטון שנראה כאילו הוא יצא מהסטודיו הכי נוצץ בלוס אנג'לס (או לפחות מאיזו חברה רצינית בפתח תקווה). חשוב להקפיד על גרפיקה איכותית, סאונד שבאמת אפשר לשמוע באוזניות, ולוק שמוכר מקצועיות. לוגו שזז שמאלה-ימינה עם טקסט נוצץ? לא כאן.

מחשבים מסלול מחדש: שאלות נפוצות

מהו האורך המושלם לסרטון סטרטאפ?

כאן אין מקום לדרמה. הסרטונים האפקטיביים ביותר הם בטווח של 60-90 שניות. קצר, ממוקד ומהיר.

איך לדעת אם הסרטון משדר את המסר הנכון?

תמיד, אבל תמיד, בדקו את הסרטון עם קהל מטרה או קולגות. אם אתם שומעים "לא הבנתי מה אתם מנסים למכור", חזרו לשולחן העריכה!

אנימציה או מצולם?

זה תלוי במוצר שלכם. לרוב, טכנולוגיות מורכבות יהנו מאנימציה שתסביר את הדברים בצורה מופשטת. אבל אם אתם מוכרים מוצר מוחשי, צילום ישיר בהחלט ירשים יותר.

לסיכום: הסרטון שכולו יתרון

סטרטאפים הם מרדף בלתי נגמר אחרי שני דברים: תשומת לב ומשאבים. סרטי וידאו איכותיים הם כלי קריטי שמאפשר לשני אלו להגיע בול בזמן. הם משמשים לא רק כ"פנים" של המוצר, אלא גם החיבור הרגשי הראשון עם קהל היעד. אז, בפעם הבאה שאתם מתכננים ראונד גיוס, אל תדלגו על זה. אחרי הכול, 90 שניות של השקעה יכולות להפוך את החלום שלכם לסטארטאפ-יוניקורן הבא!